Denna bloggen är värd 2 561 kr noll kontroll -

RICINOLJA FÖR HÅRET!


detta är då Ricinolja som jag ska beställa hem när pappa kommer (har ju inget bankomatkort, hehe) så pappa måste ju betala det och sen få pengar av mig!
Man har det till att håret ska växa fortare och även bli tjockare och glansigare.
Man smörjer in det i hårbottnen nogrant och och i topparna så har man i det 30-45 min sen är det jätteviktigt att man sköljer ut det ordentligt med shampoo/balsam, sedan ska man se resultat efter ca 2-4 veckor.
Håret växer i vanliga fall ca 2 cm/månad men nu kommer det växa ca 6 cm/månad ist, och det är ju underbart.
kanske jag slipper använda mitt löshår också! :) finns att köpa på www.bodystore.com och här, här och här kan ni se resultat!

hoppas att ni inspireras av detta nu och kanske testar det själva! :)
kommer lägga ut före och efterbilder här på bloggen med jämna mellanrum så ni får se förvandlingen!
Linda

Vilket bra tips! Det ska jag också testa!

PUBLICERAT DEN 2011-03-16 KLOCKAN 15:42:16
BLOGG: http://thekanel.blogg.se/
Malin

Jag har testat ricinolja i håret i 2 månader och nu har mitt hår

Blivit väldigt långt så det funkar för innan växte mitt hår nästan aldrig :)

PUBLICERAT DEN 2011-04-03 KLOCKAN 13:15:01
annica

hur många ggr i veckan ska man köra ricinoljan??

PUBLICERAT DEN 2011-04-26 KLOCKAN 20:17:01
Margaretha

Hejsan

Jag arbetar som Aromaterapeut och vi använder vegetabiliska oljor till det mesta. Just ricinoljan är den fetaste oljan du kan använda, ypperlig till att smörja på ärr (när de är läkta) hudsprickor mm. Förstår att det ger effekt på håret också, oljan hjälper till att rensa bort dåliga celler och stödjer nybildande av nya celler.

När du smörjer in hårbotten så ta lite olja på fingrarna och gnugga fingrarna mot varandra, aktivera oljan, sedan smörjer och masserar du in oljan i hårbotten. Resterna tar du på topparna/håret.

När du sedan ska få den oljan tar du först shampo innan du blöter håret, och masserar in. Annars kan det vara mycket svårt att få den oljan. Vilket jag tror är problemet där några blivit torra i hårbotten och hår, de har använt för mycket olja och sedan massor av shampo vilket resulterar i torr hårbotten och risigt hår.

När du tvättar håret ta en minut extra och massera hårbotten, det stimulerar hårcellerna och blodflödet i hårbotten vilket resulterar i bättre hårkvalite och dessutom minder huvudvärk, inte illa eller hur ;-)

Gå gärna in på mina sidor och läs om olika oljor mm

www.aromabutiken.se eller www.alba-agoras.se

Lycka till med håret

PUBLICERAT DEN 2011-09-12 KLOCKAN 10:55:52
BLOGG: http://www.aromabutiken.se

Lämna en fin kommentar?

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: