Denna bloggen är värd 2 561 kr noll kontroll -

SJÄLVFÖRTROENDE!

Jag vet att det inte handlar om att jag ska ta tag i vissa saker, till delvis men just nu känner jag mig helt tom. Så tom att jag inte får ut ord. Jag läsare precis en tjejs mail.. Mina tårar rinner ner för det hon skrivit till mig berörde mig djupt. Att inte bli accepterad för den man är, att inte kunna få sticka ut, att aldrig våga.. Det är ingen sjukdom. Folk påverkar oss dagligen, varje dag finns det personer som bli mobbade i skolan för att han eller hon inte har den nyaste mobilen, den rätta frisyren eller dom ”rätta” kläderna. Det finns ingen som är perfekt! Och om det fanns det.. Så skulle jag jätte gärna vilja träffa den personen. Av olika anledningar blir både tjejer och killar mobbade, och att sparka på någon som redan ligger är det fegaste man kan göra. Att aldrig våga säga ifrån, för personen inte har DET självförtroendet. Jag har fått nog av att se kränkande handlingar mot personer som bara vill gott.

Det finns ingen som säger att du INTE FÅR, du måste tro på dig själv. Stänga av från allt det onda, som jag skrev i ett annat inlägg att avundsjuka är den finaste komplimangen du kan få. Det är så! Du får inte låta någon trycka ner dig,  du är fin som du är och du har en plats här på jorden. Kasta inte bort ditt liv åt idioter som inte har någont empati i överhuvudtaget. Idioter som själv är där, som sitter med dåligt självförtroende men visar det på annat sätt genom att kränka personer som är en gnutta osäkra i sig själva. Jag har varit där, jag tog mig upp och jag vill hjälpa er!

Ta chanser om du får dom, ge inte upp hoppet förens det är försent, tro på dig själv. Livet är för kort för att ängna din tid till att må dåligt över folk säger till dig – Lär dig att inte ta åt dig. DU ÄR PERFEKT! Strunta i dom personerna som försöker göra allt för att trycka ner dig, och gör allt för att se dig ledsen. Det finns en anledning till varför dom inte tog sig till DIN framtid. Så stå upp för dig själv vännen, Ingen kan få dig att känna dig mindervärdig utan ditt samtycke.

 

- Du kan förändra världen, men låt inte världen förändra dig!




Lämna en fin kommentar?

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: