Denna bloggen är värd 2 561 kr noll kontroll -

SVAR PÅ TAL

- vilken fin blogg du har =)
/ Malin
- hej och tack så hemskt mycket, det blir så mycket roligare att blogga när ni skriver sådana här saker, man blir så peppad till att skriva då!, så jag tackar väldans mycket för den feedback'en! :)

-
funkade ricinoljan till håret? :)
/ Sandra
- hejsan! ska jag vara helt ärlig sandra så har jag inte riktigt haft orken till att ha i det de dagarna då jag ska det, men jag ska kämpa så mycket som möljigt med det i höst, och då har jag även en ny kamera så då blir det massa bilduppdatering också! :)

 -Hejsan! Jag arbetar som Aromaterapeut och vi använder vegetabiliska oljor till det mesta. Just ricinoljan är den fetaste oljan du kan använda, ypperlig till att smörja på ärr (när de är läkta) hudsprickor mm. Förstår att det ger effekt på håret också, oljan hjälper till att rensa bort dåliga celler och stödjer nybildande av nya celler.
När du smörjer in hårbotten så ta lite olja på fingrarna och gnugga fingrarna mot varandra, aktivera oljan, sedan smörjer och masserar du in oljan i hårbotten. Resterna tar du på topparna/håret.
När du sedan ska få den oljan tar du först shampo innan du blöter håret, och masserar in. Annars kan det vara mycket svårt att få den oljan. Vilket jag tror är problemet där några blivit torra i hårbotten och hår, de har använt för mycket olja och sedan massor av shampo vilket resulterar i torr hårbotten och risigt hår.
När du tvättar håret ta en minut extra och massera hårbotten, det stimulerar hårcellerna och blodflödet i hårbotten vilket resulterar i bättre hårkvalite och dessutom minder huvudvärk, inte illa eller hur ;-)
Gå gärna in på mina sidor och läs om olika oljor mm
www.aromabutiken.se eller www.alba-agoras.se
Lycka till med håret!
/ Margaretha
- Hejsan margaretha, jätterolig information du ger mig! tackar hemskt mycket för att du kommer in på min blogg och ger mig dessa tips, och självklart ska jag gå in på dina sidor så snart jag har tid! Mvh/ amanda!

men nu måste jag springa och sminka mig och sen dra till bussen :)
Ciao!


Lämna en fin kommentar?

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: